Orlaivių priežiūra ir taisymas skaičiuojami milijonais eurų

Turizmas yra taip greitai auganti ir besikeičianti industrija, jog mokytis ir žinias į patirties lobyną krauti privalome kiekvieną dieną. Šį kartą lankomės Kauno oro uoste FL Technics orlaivių techninės priežiūros angare.

FL Technics orlaivių techninės priežiūros angare lėktuvai paruošiami tolimesnėms misijoms – keliautojų svajonių įgyvendinimui. Aviacija yra beprotiškai brangus verslas ir nors pigūs lėktuvo bilietai dažnai nesiekia net 10 eurų, išlaikyti orlaivį yra labai sudėtinga. Galingi dangumi skriejantys lėktuvai glosto širdį ir akis, tačiau FL Technics darbuotojai patikina, kad vien kas 6 metus atliekamas orlaivio patikrinimas dažnai siekia daugiau milijoną eurų. Lėktuvo nutempimas iš angaro į oro uosto peroną kainuoja apie 500 eurų, o kiekvienas orlaivio tūpimas oro uoste kainuoja 1000 eurų. Įdomu tai, jog kaip ir automobilių, taip ir lėktuvų stovėjimo vietos oro uoste kainuoja. Para FL Technics orlaivių techninės priežiūros angare 125 eur. Kaina, žinoma, priklauso nuo lėktuvo kategorijos ir jo svorio.

Lėktuvų taisymas reikalauja ne tik itin kruopštaus darbo, bet ir specifinių žinių. Reikalinga ir speciali įranga, kurios, kaip juokauja patys darbuotojai, negalėtum taip paprastai nusipirkti ūkinių prekių parduotuvėje.

Laukiant atostogų, oro uoste tenka išgirsti, kad skrydis atidėtas, nes lėktuvas taisomas?  Pasak, orlaivių techninės priežiūros darbuotojų, po kiekvieno skrydžio lėktuvai apžiūrimi. Jei smulkus gedimas, jį pašalina greičiau, jei rimtesnis – oro uoste gali nebūti reikiamos detalės, todėl ji gabenama iš kitur, ir dėl to susidaro ilgas laukimas atidėto skrydžio.

Visas lėktuvas sudarytas iš kelių kompozicinių medžiagų, kiekviena smulki detalė ar dažai turi turėti specialius sertifikatus. Kiekviena orlaivio dalis yra žymima, o informacija guldoma į specialius dokumentus. Pačios brangiausios lėktuvo dalys yra varikliai ir važiuoklė. O ar žinote, kodėl lėktuvus puošia būtent apvalūs langai?

Ne, ne dėl žavaus dizaino, kuris užkariauja visų aviacijos fanatikų širdis. Apvalūs langai yra naudojami tam, kad jų kampuose nesikauptų krūvis. Viskas – dėl saugumo. Dėl saugių skrydžių ir patogių kelionių!