Tailandas

Šią šalį svajojau aplankyti seniai, dar kai buvo iš Lietuvos tiesioginiai skrydžiai, tačiau pirmajai kelionei pasirinkau skrydį iš Rygos.  Sausio mėnesį turėjome skristi su turkų avialinijomis ir po to turėjo būti pažintinis poilsinis turas po Tailandą.  Bėdos prasidėjo jau Rygoje, nes pasnigus, Turkijoje (Stambule) lėktuvas vėlavo į Rygą. Tą sužinojome priėję prie registracijos stalų. Čia mums buvo pasiūlyta pasikeisti bilietus ir laukti kito reiso, nes į savąjį buvo pasakyta, kad jau niekaip nespėsime. To mes nepadarėme, bet dabar visiems galiu rekomenduoti, keistis iš anksto,nes kai vėluoja reisai, oro uoste būna tikras chaosas ir ne visada įmanoma patekti į kitą laukiantį reisą. Po ilgų laukimų, bandymų patekti į lėktuvą (Stambule mums pasiūlė reisą, skrendantį į Bankoką tik po paros) galiausiai pasiekėme. Liūdna buvo tik dėl to, kad per visą varginančią kelionę dingo vienas lagaminas, o ji, deja, atgavome tik po 4 dienų.

Stengėmės kuo greičiau atsikratyti slogių skrydžio prisiminimų ir pasinerti į naujos šalies atradimą. Pradėjome nuo Bankoko. Jame yra virš 400 šventovių, rodos, neįtikėtinas skaičius tokiam šiuolaikiškam ir dinamiškai besikeičiančiam miestui. Ypatingą vietą užima Karalių rūmai. Nuo seno čia gyveno Tajų karalystės valdovai, šiandieną ši vieta yra dvasinis ir meno centras, kuriame galima susipažinti su karališkuoju gyvenimo būdu. Nors karaliai čia nebegyvena nuo XX a., Karalių rūmai iki šiol yra Tajų galybės ir dvasingumo simbolis. Būtina pastebėti, kad lankant Karalių rūmus, galioja griežtos rengimosi taisyklės. Norėdami čia patekti turistai privalo dėvėti ilgas kelnes ir pečius dengiančias palaidines. Jokių basų pėdų. Jeigu į šventyklą bandysite įeiti netinkamai apsirengę, sargas gali paprašyti jūsų prisidengti atidengtas kūno vietas specialia medžiaga.

Šalia šventyklų čia galima pabuvoti Bayoke Sky – antrame pagal dydį pasaulyje viešbutyje. Įspūdingasis viešbutis turi apžvalgos aikštelę, iš kurios atsiveria nuostabus vaizdas į visą Bankoką.

Dėl išsišakojusio kanalų tinklo Bankokas įgijo dar vieną pavadinimą, kurį jam suteikė europiečiai – „Rytų Venecija“. Pagrindinė susisiekimo kanalais priemonė – valtis „ria hang jao“, išvertus reiškia ilgauodegė valtis. Kanalai Bankoke atsirado anksčiau nei keliai, nes miestas buvo statomas ant senosios sostinės pagrindo, kur kanalai ir buvo pagrindiniai keliai. Kanalais galima paplaukioti maršrutinėmis valtimis. Pasiplaukiojimo metu siūloma pramoga – žuvų maitinimas. Šis pasiplaukiojimas kanalais yra įtrauktas į daugumą ekskursijų.

Damnoen Saduak – bene didžiausias, spalvingiausias ir egzotiškiausias Tailando turgus. Tai unikalus plaukiojantis turgus, kuriame prekyba vyksta tiesiog iš valčių. Kanalas pilnas prekeivių, siūlančių pačių išaugintų vaisių ir daržovių, paties įvairiausio vietinio maisto bei suvenyrų. Tropinių vaisių čia galima rasti keisčiausių  rūšių ir spalvų, o kaina išties žema. Taigi, kodėl neparagavus kuo daugiau įdomių, nebrangių ir sveikatai naudingų vaisių?

Išvyka Kwai upe jau daugelį metų yra populiariausia ekskursija Tailande. Ši vietovė paliko gan didelį įspūdį, nes gyvenome nameliuose ant upės, be jokios elektros. Kad galėtume apsišviesti kambarį ir kelią į restoraną, gavome žibalines lempas. Kadangi į šį viešbutį keliavome jau sutemus, tik ryte pamatėme visą vietovės grožį, kokiame gamtos rojaus kampelyje mes nakvojome. Po pusryčių norinčių laukė maudynės upėje.

Pataja – tai tipiškas naktinio gyvenimo miestas, įsikūręs 147 km į rytus nuo Bankoko, Siamo įlankos pakrantėje. Čia tiesiogine prasme susitinka Rytai ir Vakarai, skirtingos tradicijos ir kultūros. Gatvės atgyja, duris plačiai atveria parduotuvės, barai, naktiniai klubai. Tačiau nemanykite, kad Pataja – tai tik naktinio šurmulio kurortas, dienos metu čia taip pat neteks nuobodžiauti. Vienas svaigiausių Patajos naktinių perliukų –  garsusis „Tiffany show“. Šiame transvestitų šou kasmet apsilanko tūkstančiai turistų. Žiūrėdama šį spalvingą šou negali patikėti, kad tarp šių, meiliai besišypsančių bei plastiškai judančių scenoje „moterų“ išties nėra nė vienos moters!… Po šou galima už papildoma atlygį nusifotografuoti su patikusia gražuole.

Didžiojo Budos kalva (Wat Phra Yai) yra viena populiariausių lankytinų vietų Patajoje. Pavadinimas šiai kalvai duotas neatsitiktinai. Čia pastatyta didžiausia šiame regione Budos statula, kurios aukštis siekia 18 metrų. Aplink ją yra penkiolika mažesnių Budos statulų, kurių septynios simbolizuoja savaitės dienas. Norintys gali čia pasivaikščioti, pabėgioti ar pasėdėti parkelyje.

Krokodilų ferma ir milijonus metų skaičiuojantis Akmens parkas. Tai vietovė, kurią iš tiesų privalu pamatyti atkeliavus į šią šalį. Parkas – nuostabaus grožio žmogaus rankų kūrinys. Čia puikiai dera originaliai nukirptos tropinių augalų rūšys ir gigantiški įmantrių formų akmenys. Be to, parko teritorijoje yra didelis zoologijos sodas, kurio augintiniai – gracingi stručiai, tigrai, drambliai, elniai ir daugelis kitų gyvūnų. Tačiau pagrindiniai šio draustinio „šeimininkai“ – pačių įvairiausių rūšių ir veislių krokodilai. Jums bus pasiūlyta stebėti šių pavojingų reptilijų dresuotojo pasirodymą, po kurio turėsite unikalią galimybę nusifotografuoti sėdėdami ant vieno iš krokodilų. Norintys galės nusifotografuoti ir su tigrais ar jų jaunikliais. Parke siūloma ir pašerti krokodilus, o restorane paragauti krokodilų mėsos.

Si Racha miestelyje esantis tigrų zoologijos sodas gali pasigirti dideliu katinių šeimos atstovų gyventojų skaičiumi. Be to, Bengalijos tigrų mažyliai puikiai sutaria su naminiais gyvuliais – paršeliais. Jūs išvysite tigrų ir krokodilų pasirodymus, kurie nustebins neįprastais šių grėsmingų plėšrūnų bebaimių dresuotojų triukais. Galėsite ant rankų palaikyti tigrų jauniklius, pamaitinti juos ir su jais nusifotografuoti. Taip pat turėsite galimybę pašerti krokodilą, pasižiūrėti paršiukų varžybas. Parke taip pat laukia dramblių pasirodymas, masažai ar net pajodinėjimas šiais gyvūnais. Siamo Karalystėje drambliai yra labiausiai gerbiami gyvūnai.

Koh Lan sala – tai žydra jūra, baltas smėlis ir pačios įvairiausios vandens pramogos. Per 20 minučių greitaeigis kateris nuplukdo iš Patajos iki grupės salų, šalia kurių yra nedideli koralų rifai. Patys atkakliausi gali pakilti į kalno viršūnėje esančią šventyklą, iš kur atsiveria nuostabus vaizdas į įvairias žydrame jūros tolyje esančias salas ir melsvame rūke besislepiančią Patają. Malonia ekskursijos staigmena tampa gardūs pietūs iš pačių šviežiausių jūros gėrybių.

Ajutaja – tai senoji šalies sostinė. Miestas buvo įkurtas 1351 m. karaliaus U-Tongo ir daugiau nei 400 metų buvo šalies sostine, kurią vėliau sugriovė plėšikai iš Birmos. Smarkiai suniokoto miesto karalius nebesiryžo atstatinėti ir sostinę perkėlė į Bankoką. Nors ekskursijos į šią vietą nėra labai populiarios, tačiau vieta tikrai verta lankytojų dėmesio.

Dar viena įdomi kelionė siūloma iš Tailando – Kambodža. Į šią kelionę vykstama net keletui dienų. Pagrindinis kelionės tikslas yra Ankoro šventyklų ir rūmų kompleksas, kuris ilgus šimtmečius tūnojo džiunglėse visų užmirštas, kol jį XIX a. atrado prancūzų tyrinėtojas. Kompleksas užima 1000 km2 ir jame yra apie 1000 šventyklų. Manoma, kad kadaise šiame mieste gyveno apie 1 milijonas gyventojų ir tai buvo didžiausias senovinis miestas su gerai išvystyta infrastruktūra.

Angkor Wat‘as priklauso Ankoro miestui ir buvo pastatytas XII a. kaip pagrindinė šventykla ir sostinė. Pačią pirmą ekskursijos dieną mes jį aplankėme tik vakare ir ten palydėjome besileidžiančią saulę. Kadangi kelionė iš Patajos yra tolima, pažintį su šventyklų kompleksu atidėjome kitai dienai.

Kitą dieną po pusryčių vėl vykome į Angkor Wat‘ą ir pažintį tęsėme toliau. Kiekvienas khmerų karalius tikėjo, kad jame įsikūnijęs induistų dievas, todėl jie statydavo šventyklų kompleksą, kad pagarbintų dievybę globėją ir patys save. Pirmieji valdovai pradėjo nuo nedidelių pastatų, bet vėlesnieji karaliai stengėsi nurungti savo pirmtakus šventyklų dydžiu ir prašmatnumu. Angkor Vatas buvo šių „varžybų“ kulminacija. Angkor Vatas yra didžiausias ir žymiausias induistų šventyklos kompleksas visame regione. Šis šventyklos kompleksas skirtas vienam iš trijų didžiųjų induizmo dievų – Višnui. Jis taip pat yra ir statytojo Surjavarmano II kapas, todėl statinys nukreiptas į vakarus (o ne į rytus, kaip tuo metu buvo įprasta) – tikėtina, kad ten iškeliauja mirusieji. Pirmasis vakarietis, įkėlęs koją į Ankor Wat‘ą dar XVI a. rašė, kad Ankor Wat‘o neįmanoma nusakyti žodžiais. Tai nepasikeitė ir praėjus net keturiems amžiams. Ši vietovė savo unikalumu neprilygsta jokiai kitai. Tuo įsitikinti galėjau ir aš.

Kelionės pabaigai laukė poilsis Koh Chang saloje, kurioje taip pat netrūksta žydrų paplūdimių ir jaukių viešbučių. Visose salos vietose galima rasti organizuojamų pramogų – pakrantėse laukia visos pliažo sporto rūšys, iš čia plauksite į paviršinio ir giluminio nardymo ekskursijas šalia esančiuose koralų rifuose, keliausite į žygius džiunglėse ir jodinėsite ant dramblių. Kad neprailgtų poilsis saloje, dar pasirinkau vienos dienos ekskursiją – pasiplaukiojimą po salas ir artimesnę pažintį su vietiniais vandens gyventojais – koralais ir žuvytėmis.

Egzotinių vaisių valgymas man yra vienas didžiausių malonumų Tailande. Nuo pirmųjų atvykimo dienų, spalvingų vaisių gausa verčia ilgai pastovėti prie turgaus prekystalių, mąstant, ką palankaus skrandžiui išsirinkti. Durianas, rambutanas, drakono vaisius, garcinijos, longkong, tamarind, salak („la kham), geltonasis mangas, duonvaisiai …ir dar daugelis kitų negirdėtų pavadinimų. Tai kaip visko neparagauti, juk grįžus namo šių vaisių tikrai nebus.